Yes, mina nätter är gjorda och jag är ledig ända till lördag. Jobba har gått bra och jag känner mig lite mer bekväm igen. Har fått leka akutmedicin och det är ju alltid roligt. Om man inte är patient.

Idag har jag snabbsovit fyra timmar i hopp om att komma i fas med dygnet. Nu börjar jag komma i form och är hyfsat pigg. Klockan är 23 så än så länge går det inte så bra att vända dygnet rätt, men det kommer väl. Kvällen har spenderats med mor i stan. Tillsammans har vi avnjutit pizza och öl, snackat gränslöst med skit och avslutat med gin&tonic och godis hemma hos mor. Visade henne youtube och  har sedan dess blivit uppringd i supportärenden två gånger. Hon var lyrisk. Så mycket musik utan att behöva göra mer än att söka på det, och mer än så, roliga djur också. Själv är jag inte så mycket för katter som klättrar men är mor glad så är det bara att dricka upp och se nöjd ut!

En mycket trevlig kväll var det i alla fall!

I morgon kommer älsklingen äntligen hem. Jippi. Jag har längtat mig blå. Igår hade jag klämt fast ett drpp mellan huvudet och axeln medan jag fyllde droppslangen. Kommentaren från kollegorna var att de snart skulle ringa och beordra henne att komma hem om jag inte slutade gulla med droppen, mig hade det passat bra! Igår hörde hon i alla fall av sig, första gången sedan hon åkte. Jag satt och stack en stickrädd tös när fickan började vibrera. Blev ju tvungen att kika ner i fickan och såg hennes namn på skärmen. Irritationen över panikfördröjningen i stickningen försvann och efterlämnades av ett fånigt leende. Fjantigt? JAAAA, jag vet. Men en vecka är så, så lång tid.